Logo

Case study

Meer dan 2 miljoen paginaweergaves voor Villaspot

Online reserveringsplatform voor vakantiehuizen
Client

Year

2014 - heden


50.000+ vakantiehuizen in 24 landen

Intro
Villaspot is een eigen project van B2IT. Sinds 2014 wordt er hard gewerkt aan het optimaliseren van het online reserveringsplatform. Zowel de techniek als alle online marketing gerelateerde activiteiten zijn in eigen beheer. Het project wordt vaak als proefkonijn gebruikt voor het testen van de nieuwste technologische snufjes.

Process.

Briefing

dE UITDAGING

Villaspot is een online reserveringsplatform voor vakantiehuizen in Nederland en 23 andere landen. Het assortiment van meer dan 50.000 vakantiehuizen heeft een enorme impact op de performance van de website. Snelle laadtijden en makkelijk kunnen filteren zijn hierbij belangrijke voorwaarden voor een optimale gebruikerservaring.

De oplossing

B2IT heeft voor Villaspot een op maat gemaakt website ontwikkeld. De verschillende API koppelingen met touroperators worden elke nacht ingeladen zodat de beschikbaarheid van de vakantiehuizen altijd up to date is. Het online platform is volledig geautomatiseerd waarbij een gebruiker zelf makkelijk een vakantiehuis kan zoeken, vergelijken en kan boeken.

Let's craft a solution

API integrations

B2IT heeft de API koppelingen van diverse touroperators samengevoegd in één database. Gezien elke touroperator de landregio's anders indeelt heeft B2IT een eigen module ontwikkeld. Met deze module kan Villaspot helemaal zelf bepalen welke regio's ze willen tonen op de website en kunnen ze die vervolgens met coördinaten zelf aanmaken in het beheer.

Een eigen CMS op maat

De pagina's op de website zijn door Villaspot te beheren in een op maat gemaakt CMS. Binnen dit CMS kunnen nieuwe landingspagina's worden aangemaakt op basis van eigen filters, content en foto's. Zo kan er voor elk soort thema een pagina ontwikkeld worden die volledig aansluit op het zoekwoord waar een bezoeker op binnenkomt. 


Data-driven marketing

Alle online marketing gerelateerde activiteiten worden door B2IT zelf uitgevoerd. Met een duidelijke contentstrategie wordt er content gecreëerd en afgestemd op de customer journey van de doelgroep. Op basis van de binnenkomende bezoekersdata worden er analyses gedaan en verbeterplannen gemaakt. Zo wordt er continu gewerkt aan het uitbreiden en optimaliseren van pagina's.

Organische groei

Villaspot begeeft zich in een zeer competitieve markt met een aantal grote spelers. Het creëren van organisch verkeer naar de website is hierdoor een flinke uitdaging. B2IT helpt Villaspot met het realiseren van krachtige inkomende links om zo de autoriteit van het platform te verhogen.  


Scoreboard 2020

+0% paginaweergaven

meer bekeken pagina's

+0% organische groei

nieuwe gebruikers

-5,67% bounce rate

binnenkomende landingspagina's.

+ zoekwoorden

In de top 10 van Google en still going strong!

Scope of work

DeveLOPMENT Services

Full stack development
API integrations
Website
CMS

Online Marketing SERVICES

Content strategy
SEO & SEA
UX/UI design
Web analytics

Other Partnerships

trophy