Logo

Case study

Omnichannel oplossingen voor INHUIS Plaza

Een uniforme en gesynchroniseerde merkbeleving.
Year

2012 - heden


Uitgebreide productconfigatoren

Intro
De samenwerking tussen Inhuisplaza en B2IT dateert al uit 2012. Sindsdien helpt B2IT om de digitale visie van het bedrijf te vertalen naar haalbare toepassingen. Software die waarde toevoegt aan de bedrijfsvoering en meegroeit met de onderneming zodat het toekomstbestendig is voor innovatie en groei op lange termijn.
In 2018 zijn hier ook een aantal online marketing gerelateerde activiteiten aan toegevoegd. Alle activiteiten zijn data-driven ingericht om juist te kunnen reageren op triggers en intenties die de klant achterlaat.

Process.

Briefing

dE UITDAGING

INHUIS Plaza levert kwalitatieve raamdecoratie en zonwering op maat. Voor elk raam en iedere ruimte biedt het bedrijf een perfecte oplossing. Deze oplossingen gaan gepaard met complexe producteigenschappen, configuratoren en order processing. De consument van vandaag heeft daarnaast hoge verwachtingen en behoefte aan gemak. De online en offline kanalen moeten hierbij goed op elkaar aansluiten om zo een consistente merkbeleving te kunnen waarborgen.

De oplossing

B2IT heeft voor Inhuisplaza een op maat gemaakt ordersysteem ontwikkeld welke de gehele bedrijfsvoering omvat. Zo kunnen alle medewerkers tegelijkertijd vanuit één systeem werken. Snelheid, eenvoud en efficiëntie zijn hierbij key features. Het ordersysteem is gekoppeld aan het door B2IT ontwikkelde E-commerce platform. Gebruiksvriendelijkheid en service zijn hierbij de focus.

"We werken hard aan een ambitieuze groeistrategie om INHUIS Plaza nog beter op de kaart te zetten. B2IT is onze partner die adviseert, creëert en reflecteert in hoe wij de online business (meetbaar) kunnen laten groeien."

- Benny Meeusen, INHUIS Plaza B.V.

Let's craft a solution

Een eigen CMS op maat

Van boekhoud- tot ordersysteem en van inkoop- tot betaalsysteem. Alle bedrijfsprocessen zijn geïntegreerd in één overzichtelijk ERP systeem. Aan de hand van verschillende cockpits kan elke afdeling binnen het bedrijf makkelijk zijn of haar taken uitvoeren.


E-commerce platform

B2IT heeft de webshop van Inhuisplaza volledig ontwikkeld. Gezien de complexiteit van de productconfiguratoren en de vele integraties met het ERP systeem is er gekozen om een eigen webshop te bouwen die naadloos aansluit op de bedrijfsvoering en toekomstplannen van het bedrijf.

Data-driven marketing

B2IT ondersteund het marketing team van Inhuisplaza met diverse online marketing gerelateerde activiteiten. Er wordt nauw samengewerkt waarbij er op basis van data gekeken wordt welke verbeteringen doorgevoerd kunnen worden. Zo helpt B2IT bij het optimaliseren van pagina’s die underperformen (UI design), de contentstrategie en bij het analyseren van de online data.

Organische groei

Inhuisplaza begeeft zich in een (hyper)competitieve markt met vele spelers. Het creëren van organisch verkeer naar de site is hierdoor een flinke uitdaging. B2IT helpt de onderneming bij deze uitdaging op het gebied van content, techniek en autoriteit (linkbuilding), de drie belangrijkste pijlers van zoekmachine optimalisatie.

Scoreboard 2020

+0% paginaweergaven

meer bekeken pagina's

+0% organische groei

nieuwe gebruikers

-5,67% bounce rate

binnenkomende landingspagina's.

+ zoekwoorden

In de top 10 van Google en still going strong!

Scope of work

DeveLOPMENT Services

Business software
Full stack development
App
Webshop
API integrations

Online Marketing Services

Content
SEO
Web Analytics
UX/UI Design
Usability

Other Partnerships

trophy